چهار شنبه, ۲۰ بهمن,۱۴۰۰

اگزوز فن چیست؟

امروزه تهویه هوای خانه بسیار اهمیت دارد و وسیله‌های به وجود ‌آمده‌اند که به این کار کمک می‌کنند، برای مثال اگر به خانه‌ها دقت نمایید وسیله‌های را می‌بینید که کار تهویه هوای خانه را انجام می‌دهند یکی از این وسیله‌ها اگزوز فن است این هواکش در منازل بسیار استفاده می‌شود و برای محیط‌های کوچک و بسته که امکان تهویه هوا در آن‌ها وجود ندارد استفاده می‌شود تا هوای محیط کامل تهویه شود، در این مقاله قرار است در مورد اگزوز فن صحبت کنیم و به طور کامل با آن آشنا بشویم.

اگزوز فن چیست؟

اگزوز فن دستگاهی است که در محیط‌های بسته به کار می‌رود و هوای محیط را تهویه می‌کند، این دستگاه بیشتر برای خانه‌ها به کار می‌رود، از این دستگاه برای مکش هوای مرطوب، بد بو و گرم استفاده می‌شود، این دستگاه را معمولاً در حمام یا توالت‌ها مشاهده کرده‌اید که به خارج کردن هوا کمک می‌کنند.

استفاده از هواکش‌ها در محیط‌های بسته که هوا در آن می‌ماند لازم است، اگر هوا در محیط بسته بماند و خارج نشود هوا سنگین می‌شود و ماندن در آن محیط دشوار می شود و باعث آسیب رسیدن می شود.

فن‌ها دو نوع هستند دمنده و مکنده که اگزوز فن از نوع مکنده است، اگزوز فن هوای محیط را می‌مکد و از محیط خارج می‌کند، این اگزوز فن‌ها علاوه بر سرویس‌ها در آشپزخانه‌ها  نیز به کار می‌رود، البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگزوز فن‌ها دو نوع هستند خانگی و صنعتی که صنعتی برای محیط‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها و تولیدی‌ها و.. به کار می‌رود و خانگی نیز برای خانه‌ها، هردو آن‌ها کار تهویه هوا را انجام می‌دهندو تفاوت آن‌ها در قدرت‌شان است.

اگزوز فن‌ها در طراحی به 3 نوع تقسیم می‌شوند تیپ یوتیلیتی، تیپ سقفی و تیپ آکسیال که هر 3 مدل کارایی بسیاری دارند و طرفداران خود را  دارند.



نحوه کار اگزوز فن:

در محیط‌های بسته که در آن رطوبت هوا وجود دارد مانند آشپزخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و.. نیاز به وسیله‌ای است که هوای محیط را به طور کامل تهویه کند تا رطوبت آسیبی به خودمان و محیط نرساند، رطوبت باعث آسیب دیدن دیوارهای منزل و ریه‌های خودمان می‌شود و برای جلوگیری از این آسیب‌ها ما نیاز به یک اگزوز فن داریم تا به طور کامل هوای محیط را تهویه کند.

اگزوز فن کار خود را که مکش هوا است به خوبی انجام می‌دهد، اگر بخواهیم به طور کامل و ساده بگویم که این اگزوز چه کاری انجام می‌دهد باید بگوییم، این اگزوز هوای مرطوب، گرم و بد بو را از محیط خارج می‌کند و باعث تازه شدن هوا در محیط‌ها می‌شود و برای هر محیط بسته نیاز است.

عمل انجام تهویه هوا تعداد مراتب آن بستگی به اندازه محیط دارد و مقدار کار کردن اگزوز فن است و نمی توان به طور دقیق گفت که اگزوز فن چند مرتبه هوا را به طور کامل از محیط خارج می‌کند.

مزایایی استفاده از اگزوز فن:

مقرون به صرفه بودن: این دستگاه یک دستگاه تهویه هوا است که بسیار مقرون به صرفه است و قیمت ارزان‌تری نسبت به سایر فن‌ها دارد.

کاهش رطوبت: رطوبت را از فضاهای که درای رطوبت زیاد هستند خارج می‌کند مانند حمام و توالت و از آسیب دیدن دیوارها بر اثر رطوبت جلوگیری می‌کند.

جایگزین پنجره: این اگزوز فن را می‌توان در محیط‌های که بسته هستند و هیچ پنجره‌ای ندارند استفاده کرد تا کار‌های یک پنجره را انجام دهد.


جمع بندی

اگزوز فن‌ها که در دو نوع صنعتی و خانگی هستند هردو یک کار را انجام می‌دهند، اما اگر دقت کرده باشید این دستگاه‌ها بیشتر در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اگزوز فن‌ها برای هر محیط بسته‌ای که در آن هوا جریان ندارد نیاز است، رطوبت بسیار آسیب رسان است و حتماً در محیط‌های که در آن رطوبت بسیار است از فن‌های که هوای مرطوب را خارج می‌کنند استفاده کنید که پیشنهاد ما اگزوز فن است.

اگزوز فن همانطور که در این مقاله با آن آشنا شدید، کار تهویه هوای مرطوب، گرم و بد بو را انجام می‌دهد و حتماً آن‌ها را در خانه‌ها مشاهده کرده‌اید، این فن‌ها در آشپزخانه‌ها، حمام و توالت بسیار استفاده می شوند و کار تهویه هوا را به طور کامل انجام می دهند.

اگر به فکر تهویه هوای منزل‌تان هستید بهترین کار نصب اگزوز فن است، این دستگاه هوای منزل‌تان را به خوبی تهویه می‌کند و شما می‌توانید هوای تازه در منزل‌تان داشته باشید.

 

 

ثبت نظر