سه شنبه, ۲۳ فروردین,۱۴۰۱

دمپر بین کانالی چیست؟

هرچیزی نیاز به تنظیم دارد حتی هوا، باید ما هوای ورودی از کانال رو کنترل و تنظیم کنیم که این کار به وسیله دستگاه‌ای به نام دمپر بین کانالی انجام می‌‎شود، دمپر بین کانالی چیست؟ در این مقاله قصد معرفی دمپر بین کانالی را داریم اگر شما نیاز دارید که هوای ورودی از کانال‌ها را کنترل کنید تا انتها با ما همراه باشید تا با دمپر بین کانالی آشنا شوید و از آن برای تنظیم هوا عبوری از کانال استفاده کنید.

دمپر بین کانالی چیست؟

دمپر بین کانالی یکی از وسیله‌های بسیار مهم برای تنطیم و کنترل عبور هوا از کانال‌ها است، دمپر بین کانالی از یک یا چند تیغه در ساختار خود تشکیل شده است، این تیغه‌ها توسط اهرم های مخصوصی که به دو نوع دستگیره و الکتروموتور متصل می شوند چرخانده و حرکت می‌کنند، هنگام حرکت دادن این تیغه‌ها، دمپر حرکت می‌کند و جریان هوا را تنظیم کنید.

انواع دمپر بین کانالی:

دمپر بین کانالی انواع مختلفی دارد، هر کدام از آن‌ها کاربردهای خاص خود را دارند و مناسب محیط‌های مختلف هستند در این بخش قرار است با انواع دمپر بین کانالی آشنا شویم.

دمپر ضد حریق:

دمپر ضد حریق که همانطور از اسم آن پیدا است، این دمپر در زمان آتش سوزی به صورت خودکار مسیر هوا را می‌بندد و از انتشار آتش در محدوده کانال جلو گیری می‌کند.

دمپر دستی:

دمپر دستی، این مدل دمپر به وسیله دسته‌ای که در کنار بدنه دمپر قرار دارد تنظیم می‌شود و می‌توان جهت آن را به طور مورد نیاز تنظیم کرد.

دمپر برقی:

دمپر برقی یکی از بهترین مدل‌های دمپر است که طرفداران بسیار زیادی دارد، کار با این دمپر بسیار آسان است و به راحتی می‌توان این دمپر را به هر جهتی تنظیم کرد، این دمپرها به وسیله موتوری که به آن‌ها متصل است باز و بسته می‌شود.

دمپر هوابر:

دمپر هوابر که کاربرد بسیاری دارد در اکثر مکان های صنعتی به کار می‌رود، این دمپر پرکاربرد برای تنظیم ورود و خروج هوا در کانال‌ها می‌باشد.

چرا از دمپر بین کانالی استفاده می‌شود؟

برای تنظیم هوا در داخل کانال باید از دمپر استفاده ‌شود، دمپر یکی از مهم‌ترین وسیله‌ها در تهویه‌هوا در کانال‌های هوا است،این وسیله ورود و خروج هوا را تنظیم می‌کند و  دمپر بین کانالی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که شما جرییان هوا را قطع بکنید، در کل استفاده از دمپر برای تهویه هوا بسیار کاربردی است و در برخی موارد الزامی نیز هست.

جمع بندی

درکل استفاده کردن از دمپر بین کانالی برای تنظیم جریان هوا در تهویه هوا بسیار کاربردی است، در کانال‌های هوا از این دمپرها برای تنظیم جریان هوا استفاده می‌شود، این دمپر‌ها دارای مدل‌های مختلفی نیز هستند، هر کدام از آن‌ها دارای کاربردهای متفاوتی است، دمپر بین کانالی نقش بسیار مهمی در تنظیم هوا دارد، دمپر دستی و برقی پرفروش‌ترین و بیشترین استفاده رو در بین انواع مختلف دمپر دارد، این دو مدل در اکثر کانال‌ها به کار رفته است و تفاوت آن‌ها تنها در نحوه تنظیم آن‌ها است.

اگر می‌خواهید تهویه مناسبی داشته باشید پیشنهاد ما استفاده از دمپرهای بین کانالی است، تهویه صنعت سبلان می‌تواند این خدمات را در اختیار شما قرار بدهد و شما می‌توانید به راحتی دمپر بین کانالی خود را از مجموعه تهویه صنعت سبلان تهیه کنید.

 

 

 

 

ثبت نظر

متن نظر (1)

G
مهمان | یک سال پیش

کارشون واقعا بی نقص وعیب حرف نداره