یکشنبه, ۰۵ دی,۱۴۰۰

نکاتی که هنگام نصب کانال کولر باید به آن‌ها دقت داشته باشید:

کانال کولر یکی از مهم ترین اجزای هر خانه‌ای است که هنگام ساختن ساختمان باید به آن بسیار دقت داشت وکانال کولر به اندازی خود کولر آبی مهم است و باید به طور درست نصب شود اگر کانال کولر به درستی نصب نشود باعث از بین رفتن هوای خنک کولر می شود باید هنگام نصب نکاتی را رعایت کنید، در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگویم که چه نکاتی را هنگام نصب کانال کولر باید رعایت کرد.

کانال کولر چه تاثیری بر هوای خانه دارد:

امروزه به دلیلی کوچک بودن خانه‌ها محیطی برای گذاشتن کولر در منزل‌ها نیست و به همین دلیل کولرها در پشت بام خانه‌ها هستند و برای این که خنکی کولر را به داخل منازل برسانیم از کانال های کولر استفاده می‌کنیم تا خنکی کولر به داخل خانه برسد.

کانال‌های کولر در فصل تابستان که فصل گرما است و همه افراد از کولر استفاده می کنند بسیار مهم هستند برای منازل و کانال های کولر برای تهویه هوا هم استفاده می شوند که برای تغیر دمای خانه بسیار کاربردی است.

مشکلات اصولی نبودن نصب کانال کولر:

زمان نصب کانال کولر اگر کانال‌های شما اصولی نصب  نباشند در آینده دچار مشکلاتی می شوید که یکی از این مشکلات نداشتن هوای خنک است، اگر هنگام نصب نکاتی که در ادامه بشما خواهیم گفت را رعایت نکنید تمام هزینه های شما از بین می‌رود.

اگر نصب کانال اصولی نباشد باعث از بین رفتن کانال‌ها می‌شود و شما باید دوباره برای ساختمانتان کانال کشی کنید که خود این کار مشکلات بسیاری دارد.

نکاتی که هنگام نصب کانال کولر باید به آنها دقت داشته باشید:

شما اگر می‌خواهید که کانال کولری داشته باشید که تا آخر عمر ساختمانتان کار کند باید به این نکاتی که گفته شده دقت داشته باشید تا بتوانید کانال‌های کولر با‌کیفیت داشته باشید.

1. استفاده از نصاب‌های حرفه ای :

شما برای نصب کانال‌های کولر باید از افراد متخصص استفاده کنید افرادی که شغل‌شان این است و سابقه بسیاری در این کار دارند افرادی که در این زمینه مشغول کار هستند می‌دانند که چگونه برای ساختمان کانل کشی کنند تا هوا به خوبی وارد خانه شود.

اگر به دنبال افراد حرفه ای برای کانال کشی ساختمانتان هستید تیم تهویه هوای سبلان با سابقه بسیار عالی در زمینه کانال کشی و با استفاده از افراد حرفه ای می تواند به طور کامل کانال کشی و نصب کانال شما را انجام دهد.

2. طراحی مناسب برای نصب کانال:

قرار گرفتن کانال کولر بسیار مهم است و باید به طور دقیق این طراحی را انجام داد تا دریچه‌های کولر در جای مناسبی قرار بگیرد که در اینده مشکل تنظیم زاویه نداشته باشید.

پس حتما در هنگام طراحی به قرار گیری دریچه‌های کانال کولر دقت داشته باشید تا به راحتی بتوانید زاویه را تنظیم کنید که کل محیط رو خنک کند.

3. استفاده از ورق مناسب:

از ورق‌های مناسب برای کانال کشی استفاده کنید ورق‌های ضخیم بسیار مناسب هستند برای کانال‌های کولر کانال‌ها به این دلیل که در پشت بام قرار دارند و در معرض نور خرشید هستند ورق‌های ضخیم بسیار مقاوم مناسب است و ورق کانال بسیار مهم است به این دلیل که ورق کانال در داخل دیوار قرار می‌گیرد ورق‌های ضخیم باعث می‌شوند تا کانال‌ها مقاومت بیشتری داشته باشند.

بهترین ورق برای کانال کولر که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد ورق گالوانیزه است که می توان گفت بهترین ورق است و از کیفیت بسیار بالای بر خوردار است.

4. عایق کردن کانال کولر:

عایق کردن کانال باعث جریان هوای بیشتری می‌شود و شما باعایق کردن بخش‌های از کانال می‌توانید خنکی بیشتری دریافت کنید.

5. رعایت استانداردها:

باید تمام استانداردها رعایت شود تا در طول مدت، کانال دچار مشکل نشود زمانی که شما استانداردها را رعایت نکنید بعدها اگر مشکلی پیش بیاید، باید تخریب کنید تا بتوانید مشکل را برطرف کنید اما اگر استانداردها  رعایت شود دیگر مشکلی پیش نمی‌آید.

6. بررسی نشتی کانال:

هنگام نصب کانال کولر اول کامل کانال را بررسی کنید تا نشتی نداشته باشد زمانی که کانال نشتی داشته باشد باعث می شود باد و خنکی کولر به داخل خانه نرسد و شما باید ازدوباره کانال را نصب کنید.

نشتی کانال‌های کولر را جدی بگیرید چون این مشکل باعث می‌شود کانال‌ها به مرور زمان دچار مشکل شوند و نتوانید مشکل را پیدا کنید و دیگر نمی‌توانید از کولر برای خنک کردن خانه استفاده کنید حتما بررسی کنید هنگام نصب. 


انواع کانال کولر بر اساس شکل:

کانال‌های کولر در دوشکل وارد بازار شده‌اند و هر کدام از آنها در مکان‌های متفاوتی نصب می‌شوند و به احتمال بسیار زیادی شما با هردو شکل آشنا هستید و دیده‌اید، کانال‌های کولر در دوشکل گرد و چهار گوش هستند که در مکان‌های مختلفی آنها را مشاهده کرده‌ایم.

شکل گرد بیشتر برای مراکز عمومی و بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و کانال‌های چهار گوش برای مراکز کوچک و منازل استفاده می‌شود از کانال‌های چهار گوش برای منازل استفاده می‌کنند که به راحتی میتوان جهت داد به کانال‌های چهار گوش.

نصب کانال کولر

جمع بندی

نصب کانال از اهمیت بالای برخوردار است شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا به طور صحیح این کار انجام گیرد، کانال کولر به دلیل قرار گرفتن در دیوارها هر زمان که کانال کولر دچار مشکل شود، شما باید دیوار یا سقف را تخریب کنید تا بتوانید کانال را تعمیر کنید، اما زمان نصب اگر شما نکات مهم را رعایت کنید و کار نصب را به افراد حرفه‌ای بسپارید دیگر این مشکلات به وجود نمی‌آید و با خیال آسوده می‌توانید کانال‌های خود را استفاده کنید.

مهم‌ترین نکته که هنگام نصب باید رعایت کنید این است که کار را به افراد حرفه‌ای بسپارید افراد حرفه‌ای می‌دانند که چه نکاتی را باید هنگام کانال کشی رعایت کنند که به مرور زمان کانال‌ها دچار مشکل نشوند و یکی دیگر از نکات مهم رعایت کردن استانداردها است زمانی که استانداردها هنگام نصب رعایت شود دیگر هیچ مشکلی برای کانال‌ها به وجود نمی‌آید.


ثبت نظر